Сайт зачинений. Просимо вибачення за незручності.

Більш ранній шар пісень містить сюжет про творення світу двома голубами, що пірнають на дно моря (пор. «Ой, як то ще було із нащада світа»). Наступним етапом розвитку сюжету є заміна птахів на двох янголів, згодом - на двох братів. У подальшому відбувається християнізація теми. Світове дерево і птахи-деміурги у колядці «Як то було спрежде віка» заступили два апостоли, святі Петро і Павло, і Бог. Нарешті, колядка «Ой, як же було ізпрежди віка» дійшла до нас у сильно скороченому варіанті й, відтак, творцем у ній залишився один тільки апостол Петро.

Зафіксована етномузикологом Ганною Коропніченко у 1994 році у селі Грузьке Макарівського району Київської області. Записи автентичного виконання цієї колядки увійшли до альбомів «Ой як же це було ізпрежди віка…» і «Коровай. Етнічна музика України» Набула значного поширення завдяки її обробкам. Найвідоміше її аранжування зробив композитор Костянтин Меладзе для фінальної пісні мюзиклу «Вечори на хуторі біля Диканьки» (2001) «Ріка життя», яку виконали Олег Скрипка, Ані Лорак та хор «Берегиня».

 

Ой, як же було ізпрежди вікаНоти колядки «Ой, як же було ізпрежди віка»
Ой, дай Бо[г].
Ой, як не було неба і землі
Ой, дай Бо'.
А тільки було синєє море
Ой, дай Бо'.
На тому морі горіли огні
Ой, дай Бо'.
Коло тих огнів сиділи святи.
Ой, дай Бо'.
Радять радоньку, кого в море послать.
Ой, дай Бо'.
Ой, дай Бо[г].
Ой, як не було неба і землі
Ой, дай Бо'.
А тільки було синєє море
Ой, дай Бо'.
На тому морі горіли огні
Ой, дай Бо'.
Коло тих огнів сиділи святи.
Ой, дай Бо'.
Радять радоньку, кого в море послать.
Ой, дай Бо'.
Ой, пойди, Петро, по море на дно
Ой, дай Бо'.
Та достань Петро жовтого піска
Ой, дай Бо'.
Та посіємо по всьому світу,
Ой, дай Бо'.
Щоб уродилось небо і земля
Ой, дай Бо'.
Небо зорями, земля квітами
Ой, дай Бо'.